Sunday, 5 July 2015

Doa CEPAT KAYA yang diajarkan oleh Rasulullah saw

Ketika pulang dari iftar bersama rakan-rakan lama, mataku tertumpu pada bazar Ramadhan disepanjang perjalanan kami pulang, kesian aku melihat peniaga melayu yang kecil-kecilan seolah-olah terpaksa berniaga untuk mencari sesuap nasi bagi menanggung nafkah untuk anak-anak dek kerana desakan ekonomi yang tidak menentu dan semakin merosot bagiku.. hinggakan kehadiran Ramadhan kali ini benar-benar tidak sempat dirasai dengan kemanisan beribadah. Disini saya tidak mahu menunding jari pada mana-mana pihak cuma sekadar ingin berkongsi doa yang di ajarkan oleh tok guru saya yang menjadi amalan saya. Alhamdulillah, memang sangat berkesan bila rezeki yang saya nikmati dirasakan barakahnya. Doa inilah yang diajarkan oleh Rasulullah saw kepada Anas bin Malik .

 اللهم أكثر مالى وولدى ووسع لى في دارى وبارك لى فيما أعطيتنى وأحسن عملى واغفر لى 

 Allahumma aksir maali wawaladi, wawasi' li fii daari, wabarikli fima a'atoitani, waahsin aamali, waghfirli. Maksudnya: Ya Allah banyakkanlah hartaku dan anak anakku, luaskanlah rumahku,berkatikanlah semua yg Kau beri kepadaku, perbaiki amalanku, dan ampunkan untukku.

 =================================================
Berminat menuba produk Shaklee? 
Hubungi saya untuk dapatkan harga yang TERBAIK serta konsultasi secara PERCUMA 0% GST
Contact Info: Solehah Mariyam [ID: 961720] Call/sms/whatsapp: 013-9020247

No comments:

Post a Comment